۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

نمایش خردسال صاحب سالن می‌شود/ مشکل بودجه نداریم

نمایش خردسال صاحب سالن می‌شود/ مشکل بودجه نداریم

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به همکاری ستاد اجرایی جشنواره در شهر همدان از استقبال گروه‌های خارجی در بخش بین‌الملل و همچنین اختصاص سالنی مجزا برای اجرای نمایش‌های خردسال این دوره از جشنواره خبر داد.

پیام دهکردی که چهارمین بازدید خود را از استان همدان داشته است درباره روند برنامه ریزی برگزاری جشنواره بیست و یکم تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان به خبرنگار مهر گفت: تمام کوشش ما بر این است که یک ماه مانده به برگزاری جشنواره یعنی تا هفته آینده نتایج بازبینی بخش‌های کودک و نوجوان، دانش‌آموزی و تئاتر خیابانی را اعلام می‌کنیم. بخش‌های دیگر نظیر پژوهش و نمایشنامه‌خوانی هم 3 هفته مانده به زمان برگزاری جشنواره، راهیافتگان نهایی خود را به این دوره جشنواره معرفی می‌کنند.

وی درباره وضعیت بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد: نزدیک به 60 کشور متقاضی حضور در این جشنواره هستند که این تعداد در حال افزایش است. امیدوارم بتوانیم در دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بخش بین‌الملل میزبان آثاری خوب و با کیفیت باشیم.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه ستاد اجرایی جشنواره در شهر همدان همکاری قابل توجهی برای هر چه بهتر برگزار شدن این دوره از جشنواره دارند، درباره تغییر ایجاد شده درباره بازبینی بخش خردسال و همچنین تئاتر خیابانی این دوره از جشنواره توضیح داد: پیش‌تر بازبینی آثار شهرستانی از طریق فیلم اجراها و آثار تهرانی به صورت حضوری انجام می‌شد. برای اینکه تبعیضی وجود نداشته باشد، ترجیح دادیم این دوره همگی آثار بخش خردسال و تئاتر خیابانی جشنواره، چه تهرانی و چه شهرستانی از طریق فیلم اجراها بازبینی شوند. امیدوارم در آینده با داشتن بودجه‌ مناسب بازبینی‌ها برای آثار شهرستانی و تهرانی به صورت حضوری باشند.

دهکردی از اختصاص سالنی مجزا برای اجرای نمایش‌های خردسال جشنواره بیست و یکم تئاتر کودک و نوجوان در شهر همدان خبر داد و درباره وضعیت بودجه این دوره از جشنواره یادآور شد: بحث اقتصاد مقاومتی بحثی جدی است که ما هم بر اساس آن برنامه ریزی‌های مورد نیاز را انجام می‌دهیم. هیچ مشکل مالی برای ما در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان وجود ندارد و بودجه بر اساس مقررات و مصوبات در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد.

این بازیگر عرصه تئاتر با اشاره به درگذشت محمدرضا خورشیدی، سارا بنی‌صدر و همسر زهرا صبری به عنوان اخبار ناگوار و تأثربرانگیز این روزهای تئاتر ایران، درباره خبر استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک تأکید کرد: به دلیل حضورم در شهر همدان از چرایی و جزییات این ماجرا مطلع نیستم ولی وقتی این خبر را شنیدم ناراحت شدم. چیزی که باور دارم این است که با تجربه و درایتی که خانم برومند به عنوان یک صاحب‌نظر هنر و عرصه تئاتر دارند، این مشکلات حل می‌شوند. تئاتر عروسکی یکی از ارکان اصلی تئاتر است و امیدوارم مشکلاتی که برای تئاتر عروسکی وجود دارند، حل شوند.

کد خبر 2361288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha